Mida peaks turunduspartneri valikul silmas pidama?

Kas oled jõudnud tõdemuseni, et Sinu ettevõtte, asutuse või vabaühenduse turundustöö vajab hoogu juurde, aga täiendavat tööjõudu veel palgata ei soovi? Kas mõte liigub teenuse sisseostmise suunal, aga ei tea täpselt, kuidas leida endale see õige? Toome mõned näpunäited, mida tasub silmas pidada, kui soovid koostööpartnerit, kellega koos edukalt oma äri edendada.

Leia tegijad, kellel on sinu ettevõttega sarnane veregrupp. Teil on ühine stiil, maitse, tunnetus. Tekib hea side inimeste vahel ja tööstiil, millega suhestud. Töö sujub lihtsamini, kui oled valinud koostööks tegelased, kes on just täpselt sinu inimesed. Neil on sinu ettevõttega samad väärtused, mõte hargneb samas suunas ja ettepanekud on justkui sama mündi teine külg. Koostööpartnerite vahelises sünergias sünnivad imepärased ideed. Saab ka teisiti, aga nii on lihtsalt palju lihtsam.

Kaasa asjatundjad, kes on sinu tegevusvaldkonnast vaimustuses. Igas professionaalses ettevõttes on spetsialistid, kes oskavad kohaneda vastavalt vajadusele ja teemale, hallata teemasid kosmeetikast akutrellideni välja. Samas sujub koostöö veelgi paremini, kui Sinu turunduspartner on Sinu valdkonna fänn ning võtab Sinu brändi edendamise isiklikuks ambitsiooniks. Tänu sellele on boonuseks kindlasti turundaja hea sihtgrupi tunnetus.

Võta turunduspartner oma tiimis omaks. Teenuse sisseostmisel võib mõnel juhul tekkida meie ja nemad efekt, kus keegi ettevõttest väljastpoolt proovib sinu toodet ja teenust turundada, aga tulemused ei ole sellised, nagu ootasid. Seejuures mängib olulist rolli taustsüsteem ja infoväli, kuhu ka väline partner peaks olema kaasatud. Parimad tulemused saavutatakse, kui turunduspartner on justkui üks osa sinu tiimist, et siis meeskonnana suurte saavutuste poole rühkida. Inimene, kes tuleb tiimi väljastpoolt sissetöötatud süsteemi, võib tuua kaasa lähenemisi, mille peale muidu ei tulekski.

Olenevalt Sinu ettevõtte suurusest on hea silmas pidada, missugust teenust välispartnerilt ootad. Kas ootad suuri reklaamikampaaniaid või pigem igapäevast vahetut turundustööd ja mainekujundust. Suurte turundusettevõtete mahud on tihti planeeritud ja tegevusplaanid pikemaajaliselt täidetud mastaapsete reklaamikampaaniatega. Seetõttu on mõnel juhul mõistlikum leebemate mahtude ja igapäevaste turundustegevuste kiireks korraldamiseks valida väiksem ja paindlikum turundusagentuur või koguni vabakutseline teavitusinimene.

Suhestumine sihtgrupiga on ülioluline. Kas Sinu turunduspartner mõtleb eelkõige Sinu inimeste ehk Sinu teenuste ja toodete tarbijate peale? Mis neid motiveerib, kõnetab ja liigutab? Missugused on nende igapäevased harjumused ning kuidas sina oma teenuste ja toodetega nende päevarutiini mahud? Kui sinu senised teavitustegevused on sellest lähtuvalt planeeritud, siis oled õigel teel!